نسخه چاپی

ابطحی در گفت و گو با نما :

اجرای تئاتر "دیگری" و تبلیغ نماد هم جنس بازی در تهران/متولیان فرهنگی خود حاضر نیستند با خانوده برای دیدن این تئاتر بروند

عکس خبري -اجراي تئاتر "ديگري" و تبليغ نماد هم جنس بازي در تهران/متوليان فرهنگي خود حاضر نيستند با خانوده براي ديدن اين تئاتر بروند

یك نماینده مجلس شورای اسلامی گفت : ما شاهد نمایش برخی فیلم ها و تئاتر هایی هستیم كه حتی خود متولیان فرهنگی نیز حاضر نیستند با خانوده خود برای دیدن آنها حضور یابند اما به آنها مجوز پخش می دهند .

سید محمد جواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نما با انتقاد ازوضعیت نابه سامان برخی از حوزه های فرهنگی گفت : آگاهانه یا نا آگاهانه برخی از حوزه های فرهنگی به سمتی در حرکتند که با محتوای اصلی فرهنگ انقلاب اسلامی فاصله ی زیادی دارد.
وی با اشاره به آنچه که امام خمینی ( ره ) در وصیت نامه خود درباره فرهنگ بیان کردند اظهار داشت : متاسفانه برخی از متولیان فرهنگی بر خلاف وصیت نامه سیاسی الهی امام (ره ) ، دستورات مقام معظم رهبری و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل می کنند که این مساله سم مهلکی را به جامعه ما به ویژه جوانان تزریق می کند .
ابطحی با بیان اینکه صدور برخی از مجوزها به نشریات ، سایت ها در فضای مجازی ، تئاتر و فیلم های سینمایی بر پایه موازین قانونی صورت نمی گیرد ، افزود : ما شاهد نمایش برخی فیلم ها و تئاتر هایی هستیم که حتی خود متولیان فرهنگی نیز حاضر نیستند با خانوده خود برای دیدن آنها حضور یابند اما به آنها مجوز پخش می دهند .
وی با اشاره به تئاتری که اخیرا با نماد هم جنس بازی به روی صحنه رفته است اذعان داشت : آنچه که به عنوان استحاله فرهنگی مطرح می شود درمتن چنین نمایش هایی وجود دارد .
وی با انتقاد از انفعالی عمل کردن برخی از مسئولان در این باره گفت : جمله ی آتش به اختیار که توسط رهبر معظم انقلاب مطرح شد را باید در این خصوص هم تعبیر کرد که متولیان امر در این باره به میدان بیایند و در جهت بهبود وضعیت فرهنگی عمل کنند .
وی افزود : متولیان فرهنگی ما به تعبیری بر روی شاخه ای نشسته اند که در واقع دارند شاخه خود را قطع می کنند.
وی در پایان تصریح کرد : مجلس ، دستگاه های نظارتی، قوه قضاییه و متولیان فرهنگی دولت در این زمینه پاسخگو باشند .

۱۳۹۶/۴/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...